نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، ابتکاری جدید برای ادغام بیشتر با اقتصاد جهانی

حضور گروه صنعتی سپهر در نمایشگاه CIIE چین
حضور گروه صنعتی سپهر در نمایشگاه CIIE چین

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (China International Import Expo) ابتکار جدیدی است که به میزبانی وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین و شهرداری شانگهای از سال 2018 به صورت سالانه و در فصل پاییز برگزار می‌شود. دولت چین هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از تجارت آزاد و اقتصاد جهانی و باز نمودن درهای بازار چین به روی دنیا اعلام نموده است. سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از مشارکت کنندگان در برگزاری این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه در دو بخش ملی و غرفه‌های شرکتی در بخش‌های مختلف اعم از تجهیزات الکترونیکی، خدمات، تجهیزات هوشمند، محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات بهداشتی و درمانی و غیره در مساحتی به وسعت 360 هزار متر مربع برگزار می‌گردد. در دومین دوره برگزاری این نمایشگاه در سال 2019 و با حضور بیش از 126 هیئت خارجی رسمی و بیش از 3800 شرکت از 181 کشور جهان، حجم معاملات انجام شده در دوره برگزاری 71.13 میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشته است. تعداد رسمی ثبت نام کنندگان دومین دوره حدود 500 هزار نفر بوده که تا روز پایانی نمایشگاه، بیش از 900 هزار نفر از آن بازدید داشتند.

هدف از انتخاب شانگهای به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه، جایگاه این کلانشهر به عنوان مرکز تجاری چین، حضور پر رنگ دفاتر مرکزی و منطقه‌ای شرکت‌های چند ملیتی در این شهر، اتصالات هوایی بین شانگهای و 282 شهر جهان و مرکزیت این شهر در طرح‌های توسعه‌ای دولت چین در خصوص منطقه دلتای رود یانگ تسه ارزیابی می‌گردد. جمهوی اسلامی ایران نیز در دوره گذشته نمایشگاه به ویژه در بخش غرفه‌های شرکتی حضور قابل توجهی داشته و در دومین دوره آن در سال 2019 نیز، با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در بخش ملی نیز حضور موثری داشته است. حضور شرکت‌های ایرانی و نمایش قابلیت‌های کشور در بخش پاویون ملی در نمایشگاه CIIE، می‌تواند تأثیرات مهمی در به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایایران نزد بازار داخلی چین و سایر کشورها داشته باشد.

حضور گروه صنعتی سپهر در نمایشگاه CIIE چین

گروه صنعتی سپهر تولید کننده انواع چرم مصنوعی و منسوج بی بافت با شرکت در این دوره از نمایشگاه CIIE در کشور چین اقدام به ارائه محصولات خود در سطح بین المللی و توسعه روابط تجاری خود با سایر کشور ها نموده است .

علیرضا ملک پوری مدیر عامل گروه صنعتی سپهر با تاکید بر این مساله که تجارت خارجی منبع تأمین درآمدهای ارزی برای سرمایه‌گذاری در فناوری نوین، گسترش بازار داخلی، رشد بهره‌وری و افزایش توان تولیدی در جهت توسعه اقتصادی می­باشد،حضور این گروه صنعتی را گام مهمی در برقراری ارتباطات تجاری این گروه با سایر کشورها دانسته و حضور خود را به عنوان نماینده گروه صنعتی سپهر در این دوره از نمایشگاه اعلام نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *